لوگو آندریا

درمان افتادگی سینه، حرکات ورزشی


نیروی جاذبه زمین تاثیر قدرتمندی بر بدن می گذارد. این تاثیر در سینه ها نمود بیشتری پیدا می کند اما با چند حرکت ورزشی مناسب می توان با این مشکل مقابله نمود.بافت سینه ها از چربی و غدد شیر تشکیل شده است و تعدادی ماهیچه و در زیرو پهلوی آنها، وظیفه نگهداری از آنها را بر عهده دارند. تقویت این ماهیچه ها باعث درمان افتادگی سینه نمی گردد.تمرین های ورزشی مناسب سینه باعث ایجاد ماهیچه در پکتورال (pectoral) شده و در نتیجه به قوام بافت این اندام کمک شایانی می نماید.انجام دادن این تمرینات 3 بار در هفته باعث تغییر قابل ملاحظه ای در سینه ها می شود. به منظور دستیابی به نتایج بهتر و تغییر در اندام های تمام بدن نرمش های مناسب باسن و پاها را نیز همزمان انجام دهید.مطمئن شوید که سوتین ورزشی مناسبی به تن دارید و دو بطری آب یا قوطی کنسرو و یا کتاب برای انجام این تمرینات آماده کنید.
این 7 حرکت ورزشی به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین تاثیر را بر روی عضلات سینه خانم ها بگذارند.

1.    پوش آپ چرخشی: پوش آپ یا همان شنای سوئدی یکی از حرکاتی است که در تقویت عضلات سینه نقش مهمی را ایفا می کند، اما ما اینجا به اصلاح این حرکات می پردازیم.در موقعیت پوش آپ قرار بگیرید اما به جای آنکه به طور مستقیم پایین و بالا بروید، با یک حرکت چرخشی به سمت مچ یک دست خود حرکت کنید این حرکت را به سمت مچ دیگر دست خود قبل از اینکه به بالا برگردید تکرار کنید، این حرکات را به صورت بالعکس تکرار ودر هرنوبت 2 بار تکرار کنید.


2.    پرس سینه  : در حالت ایستاده کمی به جلو خم شوید ، دو وزنه را جلوی خود گرفته ودستان خود را به سمت پهلو ها باز کنید.همزمان سینه خود را به جلو فشار دهید .

پرس سینه - درمان افتادگی سینه -سفت کننده سینه


3.    کشش سینه: درحالیکه وزنه ها در دست دارید کاملا به جلو خم شوید ، دستان خود را آویزان کرده ، پشت خود را کاملا صاف نگه داشته و دستان خود را از آرنج خم کرده و به بالا بیاورید . این حرکت را 12 بار نکرار کنید.

کشش سینه - درمان افتادگی سینه -سفت کننده سینه


4.    به پشت روی زمین بخوابید و پاها را کاملا صاف قرار دهید. دو وزنه سبک  را با دستانی کاملا صاف به  بالا ببرید به صورتی که دست ها کاملا بالای شانه هایتان قرار گیرند ، همزمان یکی از پاها را نیز به صورت عمود بالا بیاورید. حال وزنه ها را به طرف بالای سر به زمین نزدیک کنید .

درمان افتادگی سینه -سفت کننده سینه


5.    فشار بازو: هر دو دست را جلوی خود در حالت ایستاده نگه دارید. کف دستها را به هم نزدیک کرده و آنها را با قدرت به هم فشار دهید این عمل را ادامه دهید تا فشاری را در عضلات سینه احساس کنید.


6.    TIP TOE: در حالت شنا قرار بگیرید و وزن خود را روی ساعد و پنجه پا متمرکز کنید. به پنجه ها فشار بیاورید وبدن خود را به جلو فشار دهید. این حرکت را 12 بار تکرار کنید.

TIP-TOE-position


7.    Tricep: به پشت روی زمین قرار بگیرید با استفاده ازکف دست، سینه های خود را از زمین بلند کرده و همزمان زانوهای خود را خم کرده کل بدن را از زمین جدا کنید. بطوریکه سینه ها رو به سقف باشد. یکی از زانوهای خود را عمود کرده و سپس خم کنید و به زمین نزدیک کنید این عمل را با زانوی دیگر تکرار کنید.

Tricep-position


تمرین های بالا را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید.
نکات کلیدی در زیبایی سینه ها
نوسانات وزن خود را به حداقل برسانید. کاهش و یا افزایش شدید وزن یکی از دلایل افتادگی سینه ها می باشد. سعی کنید با یک رژیم غذایی سالم از کاهش و یا افزایش وزن شدید جلوگیری کنید. اگر به کاهش وزن اصرار دارید، اینکار را به آرامی انجام دهید(5/1-1کیلو در هفته) تا از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنید.

.گردآوری شده توسط: واحد تحقیق و توسعه گروه ماد بهداشت

منابع تصاویر از سایت Wikihow

 

ماد بهداشت | کرم های گیاهی | محصولات پوستی ارگانیک

استفاده از مطالب این سایت در دیگر سایت ها تنها با ذکر نام منبع  andria.ir  و درج لینک آن مطلب مجاز می باشد

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت ماد بهداشت میباشد

فیس بوک آندریا اینستاگرام آندریا گوگل پلاس آندریا

 گروه ماد بهداشت